Ditt erbjudande ligger i din innehållsmarknadsföring

Home / Erbjudande / Ditt erbjudande ligger i din innehållsmarknadsföring

För att tillgodose besökarens ditt erbjudande bör syftet vara att tillhandahålla det besökaren avser att köpa. Det finns en matchning i ditt erbjudande för att attrahera kunden på rätt sätt. Flera alternativ till behovet kan ju samlas på en plats i din butik med rätt ordning och reda. Är det lika enkelt på din webbplats att sina produkter får samma utrymme.

Såklart kan du inte erbjuda hela butiken att flytta om för att passa alla besökare i rätt ordning. I din fysiska butik handlar det om att attrahera genom den fysiska placeringen och i din e-handelsbutik får du styra dina besökare genom att sökmotoroptimera dina produkter för att bygga inkörsportar i den digitala sfären. Det är enklare på ett sätt men mycket krångligare och kostar mer än att placera produkten i en burk på disken.

Ditt digitala erbjudande

När du styr ditt innehåll på din webbplats kan du mer rätt verktyg placera dina produkter efter kundens beteende. Det är ganska avancerat om du skulle kunna styra besökarens sök efter hur produkterna placeras och det vore såklart en önskedröm att kunna göra som google med sina annonser. Du vet precis vad jag menar med annonser som jagar dig och dyker upp överallt.

Alternativet är att sökmotoroptimera dina produkter och erbjudanden där de lyfts fram som ett erbjudande för sin sökande kund. Egentligen vill vi inte placera om produkterna då de stör strukturen och optimeringen får omvänd effekt. Det vi vill göra är att låta kunden hitta varje produkt i sin mest sökmotoroptimera miljö på sin egen sida där alla parametrar fått maximerad optimering. Förstår du inte eller vill veta mer kan du läsa mer här om sökmotoroptimering.

Oroptimera alla erbjudanden för sitt eget bästa

Alla erbjudande bör ha sin egen sida i din webbplats. Där får den leva och frodas i marknadens utveckling om intresse. Har du gjort allt du kan för att optimera din produkt kan den med lätthet få vara med. Ditt erbjudande blir som ett sidospår kring dina andra produkter och ibland får den en länk med relaterade produkter. Så kan en produkt leva vidare i sortimentet. Inte ligga etta i försäljning men väckas till liv när kunderna söker den på internet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *