Riktlinjer för innehåll

Home / Innehåll / Riktlinjer för innehåll

Vi skapar innehåll som hållet måttet och gör sig bra i både sökbarhet och hos läsaren det är ägnat för. Tanken med vår copy är att det ska finnas en läsbarhet, attraktion i innehållet som skapar ett vidare intresse att återkomma att läsa det som publiceras. De riktlinjer som finns för content på en webbplats styrs i regel av Google sedan många år. Saken är den att det har varit enormt krångligt att jobba med content tidigare. Google har städat upp i en röra av dåligt innehåll sedan 90-talet då man kunde trycka in texter med upprepningar i en webbplats för att hamna som nummer ett i sökresultaten.

Relevans och logik

Google har en absolut en logik i hur man värderar innehåll. Någonting man inte avslöjar helt men har utvecklat under många år. Verktyget och sökmotorn Google har nästan patent på sök om man ser på statistik och siffror. Det är såklart innehåll och content som spelar roll och man äger idag 87% av användarna på internet. relevansen i att därmed också äga kunderna gör att man kan sätta regler för hur innehåll ska se ut.

Google har sedan en tid styrt oss som jobbar med content och copy om hur vi ska optimera en webbplats. Det är ingenting konstigt med deras riktlinjer och det är de riktlinjerna vi jobbat med sedan tidigt 2000-tal. Det fungerar och blir en rutin för varje uppdrag att optimera. Enkla metoder att följa för att skapa bra material utifrån hur sökmotorerna fungerar.

Innehåll och verifiering

Det finns enkla verktyg i hela googles koncept och det går bra att anpassa sig. Det vi ofta stöter på som content creator är att den webbsidan vi jobbar med saknar den standard vi önskar jobba med. Det är google som styr och man måste följa deras riktlinjer för att kunna nå ett resultat med innehåll. Det är egentligen det enda önskemålet att jobb med din webbplats. Funderar du på det så kan du kontakta oss ändå eftersom vi oftast löser dessa problem ändå.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *